Alla inlägg den 25 juni 2007

Av Katarina - 25 juni 2007 14:56

Ahh detta er ju herligt, befinner mig just nu i Moskwa. Har anlent sekert med taget fran Finland och varit her i tva dagar. Ner jag kom ombord pa taget var der en kvinna som inte kunde ett ord engelska och jag kunde ju som sagt ingen rysska. Men hon pratade pa och jag sa dadadada och log, det gjorde hon med ett brett sadant som lyste upp hela kupen med hennes guldglensande tender. efter ett tag kom det in en ung kvinna som tlade bade engelska, rysska och japanska. Hon alla skulle de hjelpa mig, undrar just vad jag utstralar eller sa er det bara sa att menniskan till sin natur er hjelpsam det kanske inte har nagot med MIG att gora. I allafall ner vi kom av i Moskava hjepte denna underbara, rysska, guldleende tanten mig enda fram till min slutstation. Och hon fixade och donade och pratade och skrattde, pussades och kramades. Herligt sett att mota Moskava pa. Ner jag vel kom till hotellet stupade jag och tog mig bara runt i omgivingarna forsta dagen, avslutade med att hitta ett toppenstelle och med lite teckensprak fick jag mig en tallrik Borst och brod....forksokte fa vatten men det blev vodka. Jaja vi kom till retta med det med till slut.

 I dag har jag gatt och gatt och gatt. Kreml sa klart, der treffade jag nagra som pratade norksa, Asa och Belinda. Fragade vart de skulle ta vegen efter Moskav...Transibiriska och de ska aka i morgon sa vi kommer att henga ihop enda till slutet pa Mongoliet. De stannar en dag till efter jag har lemnat for att aka till Kina. Sedan var jag runt och sag ALLT...gick och gick igen. AAAAhhhh fick se Dostojevkistatyn, Roda torg, Lenins Maosoleum, Bolsojteatern och massa mer. Fantastiska chabrak till byggnader...kunde verkligen kenna vindslagen av de olika erorna som anfektat denna stad.

Och sa fort jag har pratat med nogn ryss och de fragar vart jag kommer ifran...sa seger de guldleene ahhh Tre kronor....heheheh.

Sa nu er jag pa veg hem till hotellet, fotterna verker och huvet e fult av intryck. Tack for era kommentarer, de vermer sa ner jag er pa resande fot. Ocj jag blev sa glad att du mamma har hittat in pa sidan och skrivit kommentarer.

Sa KAMRATER tills vi skrivs igen, onskare er allt gott!!!

Ovido - Quiz & Flashcards