Alla inlägg den 16 november 2006

Av Katarina - 16 november 2006 22:36

Bilden visar Lilla torg och min rosa 80-tals cykel med bockstyre som jag fått av min syster Camilla för 100-år sedan and still going strong...Lilla torg är ett av mina favoritställen i Malmö, kan verkligen rekommendera fiket som liggeer på samma sida som skivaffären. Härligt att sitta en trappa upp..det gäller bara att ha tålamod för det är trångt där man beställer och kan ta tid. Men det är värt det...skön avkoppling är resultatet.....kvällen börjar lida mot sitt slut..konstigt uttryck "lida. Ja i allafall är jag nöjd och det är en verkligt behaglig känsla som jag tar med mig i sängen..godnatt!

Av Katarina - 16 november 2006 13:14

Har precis kommit hem från min föreläsning som jag oroade mig för en del igår, innan jag tog itu med det som skulle göras och insåg att jag var verkligen med i matchen. Men efter en dag tillsammans med Genusgruppen och vår föreläsare känner jag mig både omtumlad, förvirrad och har nått sorts uppvaknande. Känns både skrämmande och intressant. Jag har så mycket att jobba med både i min yrkesroll och som människa saker jag aldrig tänkt på och hur jag kan påverka andra både positivt och negativ om och hur jag använder mig av mina kunskaper och med det jag förmedlar....ja nu sitter jag hemma och har precis avslutat och avnjutit en god lunch. Ska vila en stund och njuta av höstsolen stråla som når min soffa...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards