Alla inlägg den 4 juli 2007

Av Katarina - 4 juli 2007 15:24

Nu har jag antligen fatt i mig mat och tvettat mina kleder. De e gott, var forsenade flera timmar fran den Mongolska steppen. Nu legger sig morkret over staden och jag borjar blir trott. Det er 30 grader varmt och fullt med folk pa gatorna, massor av tursiter och fulla fulla mongoler. Fa se om jag far lite tid ner jag kommer till Kina att setta mig ner och fixa med bilder ocksa.

Tanker pa er! Kramar Katti 

Av Katarina - 4 juli 2007 11:47

Hej! nu er jag aterigen i civilisationen och det er sa skoj att fa lesa era kommentarer. Jag har tillbringat 5 dagar pa tag, trodde det var 4. Det tog dock 4 dagar att aka genom Ryssland..vilket enormt land. Den rysska Taigan har samma area som INDIEN och skulle verledens drickvatten ta slut i morgon sa skulle Balkalsjon recka att forsorja verden med fersk dricksvatten i 40 ar. Detta berattar jag for att ni ska fa en kensla over detta enorma land.  Mil efter mil efter mil, med fallferdiga hur och enorma resursher. Och menniskorna jag treffade pa taget var toppen och gav mig massor av nya resplaner. Vel fram i Ulanbaathar sa akte jag ut pa en Camp...tre timmars helvetseferd in the middle of nowwhere. Har ridit Mongolska hestar, akt flottferd, njutit av utsikten som var enorm. Ytan pa Monglioieter 3 stycken Frankrike. Ner jag kom till Campen hade de ett spel..gissa vilket jo KUBB. Hahahahah och ageran kom fran Goltand. Sa pa min fodelsedag sa slog Svenskarna the Ozzies i Kubb in the middle of nowwhere i Mongoliet.  Min fodelsedag var even den ett under av lycka, fick tva vatservietter, nagra bitar toapapper, en varma koppen, och kinesiksa pinnar att eta med. Campens personal hade ordnat med en tarta och the Ozzies holl en Magic show for mig. Ja jag skulle kunna sitta her och skriva i all evighet.

Landskapet..ja vad ska jag sega...mer en att nermare Gud en sa kan jag inte komma, andligt uppvaknade har fatt en ny innebord. Andligheten gar att skera med kniv. I morogn ber det av vidare till Peking, ytterligare ett dygn pa tag. Ska forsoka till mig till Nordkorea, har inte kolla upp hur det ska ga till med det later spennande...

Tills vi skrivs igen...massor av kerlek.

Ovido - Quiz & Flashcards