Direktlänk till inlägg 11 juli 2007

Zhouzhouang- kinas parla

Av Katarina - 11 juli 2007 16:01

I dag har jag varit utanfor shanghai och botnaiserat i omgivningarna. Tog mig till en busstation och skaffade biljett till Zhouzhouang. Pastods vara kinas parla, ja det var vackert men ack sa mycket kommers, alla ska ju ha mat pa bordet. Strovade omkring dar ett par timmar och traffade en kvinna fran Taiwan som berattde om vad hon tyckte om att Kina vill att de ska tillhora dem. Ja det var uppehall har idag och skont att det inte oste ner. Besokte en sidenfabrik och kollade in masken som spinner och hur det gar till. Efter det gjorde jag en stor erovring. Jag tog tunnelbanan, kanner mig alltid sa stolt nar jag besoker en ny stad och lyckas ta mig fram med kommunala fardmedel...enkel faktiskt. det er namligen skyltat pa engelska jag tordde inte att de skulle vara det. I gar traffade jag Nolan och han flickvan Helen (Kinesiska men de tar ofta ett vasterlandst namn for att underlatta for oss). Vi gick och at middag och hon hade bott i Sverige i tva ar...Kristiandstad. Varlden e bra liten. Det var skont att traffa venner och skratta mycket. Efter middagen gick vi hem till dem, de bodde pa 26 vaningen och utsikten var manifik, spendid.

Nar jag akte taget fran Beijing till Shanghai sa hade de ett informationsblad om taget och vad man kunde gora och vad man inte fick gora pa taget. Bade pa engelska och kinesiska. Det var en bild pa en preson som slangde ut skrap genom fonstret och ett kryss, sedan stod det nagot pa kinesiska och undet pa engelska "Dont throw staff out of the window". Sa det ska man tanka pa har.....vet inte om det var for att det finns sa manga manniskor har som det var vanligt att man gjorde det...hahahah

Ha det gott, kramar K

 
 
Ingen bild

Veronica

11 juli 2007 16:34

Goa fiNA du!! Har läst ikapp mig här på bloggen och jag slås av hur modig och levnadsglad du är, jag fick tårar i ögonen! tack att jag får ta del av din resa och dina upplevelser, kunde riktigt känna smaken av den suspekta frukossoppan och det goda jasminteet...härligt att sitta i lilla huskvarna o förundras över ditt framtida utbyte med en annan klass i USA bara för att ni möttes där ni möttes just den dagen just då...Du är fantastisk! Vet att du vet det ; ) men vill få säga det ändå...många stora kramar till dig!! Veronica (i Huskvarna hihi)

 
Ingen bild

syster saja

11 juli 2007 17:52

jo jag kan tanka mig att det ar risk for att "staff" kastas ut fran tagen med sa mycket folk. ha ha.. vilken underbar bild du har satt upp i bloggen.. sitter har med min kna-masking och jobbar och kanner mig trist sa att lasa din blogg forgyller verkligen min graa dag idag.
Kramisar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 29 september 2008 17:50

Sa var vi framme vid slutmalet och borjan pa den riktiga vandringen ut  i livet, ajg ar fylld med sa mycket intryck och den ena efter den adnre dycker upp som jag mott pa min vag genom spaninen. Kan du forsta att jag har vandrat nastan 800 km .....he...

Av Katarina - 27 september 2008 20:36

Idag motte jag en kvinna och fragade...well Michelle whats your story..och hon borjade beratta. Hon borjade ga Caminon for att bestamma sig om hon skulle leva eller do. Hennes man dog plotsligt efter att de levt ihop  i 40 ar och hon markte att hon h...

Av Katarina - 27 september 2008 16:58

...och sa kommer den tomheten i huvudet nar jag satter mig ner och ska skriva, antagligen ar jag precis dar jag ska vara. Vandrar vidare och befinner mig nu i St Maria 50 km fran Santiao de Compostela. I gar at jag avslutningmiddag med nagra av mina...

Av Katarina - 25 september 2008 18:15

Jag ar sa full av intryck att jag kanner mig tom pa ord, eller sa ar det sa att jag saknar ord att beskriva det jag upplever. Vi gar upp senare och senare, vandrar kortare och kortare strackor, stannar langre och langre vid varje bar for att rasta, ....

Av Katarina - 23 september 2008 17:43

Sitter aterigen i en liten by, nagra restauranger, underbara hus, arkitektur som lamnar mycket over att onska, blommor fargsprakande som en LSD-tripp. Och vi vandrar tillsammans genom dagen pratandes om det som kommer upp. I dag motte jag en Pilgrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards