Direktlänk till inlägg 10 juli 2007

Om regn och konsten att finna en karta

Av Katarina - 10 juli 2007 10:29

Nu har jag natt Shanghai och hittat ett bra boende. Fick saklart hjalp av en kines. De e toppen det...For mig har nagra saker fatt ett nytt ansiket.

1 Sjalvtillracklighet

2 Arrogans

3 Att le med HELA hjartat

4 Att inte kunna spraket

6 Regn och da menar jag REGN

7 Folkmassa

8 Fet mat

9 Ovanliga folk

10 Hjalpsamma manniskor

11 Fotmassage

12 Talamod

Helt arligt reagerade ni inte pa att jag hade missat en siffra, las vad jag skriver i stallet...hahaha

Nar jag akte genom Ryssland och vandrade Moskvas gator undrade jag sa varfor jag inte motta manniskor av annat etnsikt ursprung den vita. Jag sag tva svarta killar och sa genast HEJ!...lite genant tog ja ner min hand nar jag intett vad jag hade gjort. Efter Glasnost var US och Ryssland i en direktsand intervju, varpa en svart man fran staterna undrar var Ryssland gomt alla svarta...da svarar den rysska...nagot lagmalt...vi hade inga slavar..forutom folket sjalva da...de sista var min kommentar.Ja det var om Ryssland.

Nu ater till Kina och Shanghai, jag har ringt skrivt ett par mail till vanner har och lamnade mitt nummer till hotellet. Ja vad tog det 1 timme innan den forsta ringde...VI gor det tillsammans sa bra. Sa i kvall ska jag pa middag hos Nolan.

Sa till voerskriften, idag var jag ute och vandrade en stund och blev genomblot det regnade och regnade. Har knappast inte sett natt liknande inte ans nar jag var I Thailand och regnade in. Efter det fick jag kopa nya skor och fortsatta med vandingen for att slutfora mitt uppdrag. Hitta en KARTA som har bade engelsk och kinseiska gatunamn. Annars ar man rokt pa detta stalle. Sa nu har jag slutfort det uppdraget med och aven hittat ett internetcafe..snart kan man kalla mig kines..Detta gar ju battre for var dag som gar. Nu ar det uppehall och bast att jag beger mig ut innan det kommer ett nytt skyfall. Haromdagen kom det hagel har stora bummlingar, men da var jag i Bijing.

Tack for era kommentarer...mamma halsa Lillebror och Autum sa mycket.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 29 september 2008 17:50

Sa var vi framme vid slutmalet och borjan pa den riktiga vandringen ut  i livet, ajg ar fylld med sa mycket intryck och den ena efter den adnre dycker upp som jag mott pa min vag genom spaninen. Kan du forsta att jag har vandrat nastan 800 km .....he...

Av Katarina - 27 september 2008 20:36

Idag motte jag en kvinna och fragade...well Michelle whats your story..och hon borjade beratta. Hon borjade ga Caminon for att bestamma sig om hon skulle leva eller do. Hennes man dog plotsligt efter att de levt ihop  i 40 ar och hon markte att hon h...

Av Katarina - 27 september 2008 16:58

...och sa kommer den tomheten i huvudet nar jag satter mig ner och ska skriva, antagligen ar jag precis dar jag ska vara. Vandrar vidare och befinner mig nu i St Maria 50 km fran Santiao de Compostela. I gar at jag avslutningmiddag med nagra av mina...

Av Katarina - 25 september 2008 18:15

Jag ar sa full av intryck att jag kanner mig tom pa ord, eller sa ar det sa att jag saknar ord att beskriva det jag upplever. Vi gar upp senare och senare, vandrar kortare och kortare strackor, stannar langre och langre vid varje bar for att rasta, ....

Av Katarina - 23 september 2008 17:43

Sitter aterigen i en liten by, nagra restauranger, underbara hus, arkitektur som lamnar mycket over att onska, blommor fargsprakande som en LSD-tripp. Och vi vandrar tillsammans genom dagen pratandes om det som kommer upp. I dag motte jag en Pilgrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards