Direktlänk till inlägg 8 juli 2007

Larare fran Bronx, Etopier som har affarer med Lund och annat smatt och gott.

Av Katarina - 8 juli 2007 16:20

I dag har det varit annu en handelserik dag i Kina. Ja for det forsta ar ju JAG har och besoker landet, ej att forakta. Nu har jag besokt Pekings 6 masten. So now I got the T-shirt "Been there, done that". I gar Minggravarna och Muren, idag blev det Sommarpalatset, Himmelenstempel, Kejsarpalatset, himmelska fridens torg och Forbjudna staden ...det blir ju 7... Pa det sistnamnda stallet drack jag kaffe...en bristvara i denna stad..Men klart de har Strabuck i den forbjudna staden. Var annars!! Hehehe...Jag traffade en affarsresande, traffar manga sanna. Han reste ofta till Sverige och vart da, jo klart till Lund. Kul! Sedan traffade jag en larare, traffar aven manga sanna...reser forstass mest pa sommaren. Han bor pa Manhattan och jobbar i Bronx, sa nu ska vi ha ett utbyte i Miljo till hosten. Bade han och jag var valdans entusiastiska. Kvallen har jag strosat runt i andra mer turistiga Hutongkvarteren som finns bevarade at fanstastikst god mat, antligen borjar jag hitta har. Det ar en enkel stad att hitta i, trots sin yta pa hela Skane och halva Blekinge med 14 miljoner invanare. Nu ska jag upp och packa aker till Shanghai i morogn om allt vill sig val och det brukar det ju...villa sig val alltsa.

 
 
Ingen bild

Syster Saja & svager Matt

10 juli 2007 01:02

Kara Katti!!! Va kul det ar att lasa om dina aventyr.. nu bojrjar jag antligen ta mig ur dimman och kanna mig mindre groggy efter operationen.. Smartan borjar avta sa det har blivit mindre piller vilket definitivt far mig att ma battre. Det ar verkligen kul att lasa om dina aventyr och kanns som om jag lever lite genom dig just nu eftersom det inte hander sa mycket i mitt liv. Va inte ensam pa resan vi tanker ju pa dig konstant och det ska bli sa kul att sitta ner tillsammans nar vi ses nasta gang och fa se alla kort som du har med dig hem oxa.. blir verkligen jattesugen pa att aka till kina nu efter din berattelse. Nasta ar kankse? Dina SMS har verkligen gjort mig glad och forresten grattis i efterskott!!! Later som om du hadde ett toppenfirande med kubb och allt.. Det verkar som vart man an vander sig i varlden sa finns det kubb. Ta hand om dig och tanker massor pa dig. '
Kramar

 
Ingen bild

mamma

10 juli 2007 09:54

Hej vad mkt du upplever och du tar verkligen vara pa allting. Har ar vi turister i var egen stad och har varit overallt fran Vasa till Skansen och gamla stan och idag ska vi ta var bat till Nynashamn och i morgon blir det shopping och pa torsdag aker alla hem och da blir det sa tyst och stilla har sa da hor man katternas jamande. Tank pa att vi tanker pa dig och ma bra, Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 29 september 2008 17:50

Sa var vi framme vid slutmalet och borjan pa den riktiga vandringen ut  i livet, ajg ar fylld med sa mycket intryck och den ena efter den adnre dycker upp som jag mott pa min vag genom spaninen. Kan du forsta att jag har vandrat nastan 800 km .....he...

Av Katarina - 27 september 2008 20:36

Idag motte jag en kvinna och fragade...well Michelle whats your story..och hon borjade beratta. Hon borjade ga Caminon for att bestamma sig om hon skulle leva eller do. Hennes man dog plotsligt efter att de levt ihop  i 40 ar och hon markte att hon h...

Av Katarina - 27 september 2008 16:58

...och sa kommer den tomheten i huvudet nar jag satter mig ner och ska skriva, antagligen ar jag precis dar jag ska vara. Vandrar vidare och befinner mig nu i St Maria 50 km fran Santiao de Compostela. I gar at jag avslutningmiddag med nagra av mina...

Av Katarina - 25 september 2008 18:15

Jag ar sa full av intryck att jag kanner mig tom pa ord, eller sa ar det sa att jag saknar ord att beskriva det jag upplever. Vi gar upp senare och senare, vandrar kortare och kortare strackor, stannar langre och langre vid varje bar for att rasta, ....

Av Katarina - 23 september 2008 17:43

Sitter aterigen i en liten by, nagra restauranger, underbara hus, arkitektur som lamnar mycket over att onska, blommor fargsprakande som en LSD-tripp. Och vi vandrar tillsammans genom dagen pratandes om det som kommer upp. I dag motte jag en Pilgrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards