Alla inlägg den 17 september 2008

Av Katarina - 17 september 2008 17:10

Nu har mina fotter burit mig genom Navarra, La Rioja, Burgos, Palencia och idag nadde jag Leon-provinsen. Vi gar fran ost till vast med solen standigt varmande i ryggen, det ar en forsakran om att vi ar pa vag at ratt hall. Just nu sitter jag i El Burgo Ranero, en av alla dessa byra som jag har passerat under resans gang. Det ar manga sma byra langst vagen och de ar nastan folktomma, endast en hund ligger och sover i skuggan en och annan katt fraser till nar vi passerar. Och ej att forglomma en BAR, varje aktad by har en bar..som i Sverige men da Pizzeria. Och jag borjar alska att vandra, lunka, ga, strosa, tittar  ut over dessa vidstrakta falt av ja inte vet jag vad det ar men det lyser guldgult i solens sken. Mjnuter!!!!!!!


Vad har jag med mig i form av saker som har symbolvarde

Fralsarkransen- ett armband med 18 stenar varav 6 stycken star for tystnad, en Gud, tva for karlek-ge och ta, en dodsparla, en okenparla, 3 parlor som kallas hemlighetsparlor, bekomerloshetsparlan och jag parlan. 

Tacksamhetstenen, som jag har burit i min fick det senaste aret, som trost, det paminner mig om att det ar det lilla i livet som raknas och att andas och har och nu. Den har burit mig genom mycket det senaste aret.Den tankte jag lagga pa trappan i Santiago.

Snackan, halsband- den pussar jag pa och den ar en del av karleken och hoppet som jag bar med mig och star for tillit att det som sker ar det som ska ske.

Medaljen, min 9 aring. Den ar grunden i mitt liv, anledningen  till att jag lever och att jag over huvudtaget kan ga Caminon.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards